Updates

Bekijk hier de belangrijkste digital marketing updates, interessante nieuwsartikelen en ontdek welke events er binnenkort zijn.

Nieuws
Web Summit: hoe technologie de wereld fundamenteel verandert
11 november, 2019

Web Summit: hoe technologie de wereld fundamenteel verandert

Van 4 tot 7 november kwamen ruim 70.000 mensen in Lissabon samen voor Web Summit: de allergrootste technologie conferentie ter wereld. Als je wilt zien en voelen wat er speelt in ‘tech land’, mag je deze conferentie niet missen. Daarom reisden we met 6 digitale specialisten af naar Lissabon. In dit artikel delen we aan de hand van 6 quotes verschillende inzichten

Nieuws
8 dominante technologie trends in onze zorg
23 oktober, 2019

8 dominante technologie trends in onze zorg

Download hieronder de presentatie over de 8 dominante technologie trends in onze zorg. Lees meer over welke innovaties er plaatsvinden, op welke niveau's deze plaatsvinden en hoe deze verdeeld zijn tussen curatieve en preventie zorg.

Nieuws
De digitale sprong voor verenigingen
02 oktober, 2019

De digitale sprong voor verenigingen

Verenigingen zijn druk met voorsorteren op de toekomst. Alleen op ICT-gebied lijken ze achter te blijven. Hoe kunnen verenigingen een digitale sprong maken? Gerrit Verrips, KNGF, en PeterSprenger, NEVOBO, geven tips.

Nieuws
5 cruciale ‘MarTech’ ontwikkelingen die je in de gaten moet houden
27 mei, 2019

5 cruciale ‘MarTech’ ontwikkelingen die je in de gaten moet houden

De marketingwereld is constant in beweging. Data, digitaal en sociaal waren de laatste jaren de belangrijkste onderwerpen in het vakgebied. In het huidige digitale tijdperk staan de technologische ontwikkelingen centraal.

Nieuws
De blockbuster trend is onomkeerbaar
06 mei, 2019

De blockbuster trend is onomkeerbaar

Vier dagen terug naar school. Geen gewone school, maar Harvard Business School. Na de luxe van IEG Chicago en MarTech San Francisco vorige maand mocht ik terug naar een reünie met voormalige Harvard BEMS studenten.

Publicaties
'Marketing burns, Marketing turns'
13 april, 2019

'Marketing burns, Marketing turns'

Download hieronder de presentatie van Peter Sprenger over de marketingtrends voor 2019. Wat staat ons allemaal te wachten de komende jaren? Hoe speel je daar als marketeer op in? Hier vind je de laatste inzichten over impact, innovatie & intelligence in de marketing industrie.

Publicaties
Highlights en learnings van drie dagen IEG Chicago!
22 maart, 2019

Highlights en learnings van drie dagen IEG Chicago!

Van 18 tot 20 maart vond hét IEG World 2019 in Chicago plaats. Een congres met een fantastische line-up met bedrijven als Amazon Sports, Burger King, Chicago Bulls, PSG en Twitch. Check hier alle highlights en learnings van drie dagen IEG.

Nieuws
Google wil data ontsluiten met gamingplatform Stadia en zet zichzelf zo op ‘poleposition’
21 maart, 2019

Google wil data ontsluiten met gamingplatform Stadia en zet zichzelf zo op ‘poleposition’

Google's nieuwe gamingplatform vraagt om een analyse over de marketing kansen en mogelijkheden, met als conclusie: welke techgigant heeft het beste platform en wint de strijd om de volgende generatie?

Publicaties
10 onmisbare datastrategieën voor de sport
11 maart, 2019

10 onmisbare datastrategieën voor de sport

Marketing is veranderd. Van een uitvoeringsorganisatie is marketing in het digitale tijdperk uitgegroeid tot de intelligence hub van de organisatie. Intelligence wordt opgebouwd door goed te luisteren en analyseren wat mensen willen.

Nieuws
Guus Pennings verbindt zich aan Techonomy
12 januari, 2019

Guus Pennings verbindt zich aan Techonomy

Guus Pennings verbindt zich aan Techonomy en Sportscloud. De 35-jarige Pennings, die overkomt vanuit PSV, gaat zich in de rol van Business Director richten op het verder vormgeven van de groei van beide digital marketing bureau's.

Nieuws
Sanne Janssen versterkt Techonomy
08 januari, 2019

Sanne Janssen versterkt Techonomy

Techonomy heeft Sanne Janssen (31) aan het team toegevoegd. Janssen komt over van Opel Nederland en start 1 januari in Eindhoven. Janssen die als digital marketeer aan de slag gaat, deed ruime ervaring op in de automotive branche.

Nieuws
Arsenal wil nog sneller digitaal innoveren
28 november, 2018

Arsenal wil nog sneller digitaal innoveren

Wie van buiten kijkt denkt al snel dat een Premier League club alles al voor elkaar heeft als het gaat om ideeën voor innovatie rond de fans, maar daar was Arsenal zelf wat kritischer over. Met het Innovation Lab wil de club uit Londen een nieuwe weg inslaan.

Publicaties
Presentatie 'Digitale marketing bij sportevenementen'
15 mei, 2018

Presentatie 'Digitale marketing bij sportevenementen'

Deze presentatie is gegeven door Peter Sprenger met het thema 'Digitale marketing bij sportevenementen'. Het inzetten van digitale marketing vergroot de beleving en resulteert in meer loyaliteit en een duurzame relatie met de sportfan.

Nieuws
GDPR - Bedreiging of kans?
21 april, 2018

GDPR - Bedreiging of kans?

Met de komst van nieuwe Europese privacywet dienen organisaties rechtmatig en zorgvuldig om te gaan met persoonsgegevens binnen de Europese Unie. Met de juiste strategie hoeft GDPR geen bedreiging te zijn en biedt het zelfs kansen voor je organisatie.

Publicaties
De 11 marketingtrends van 2018
06 februari, 2018

De 11 marketingtrends van 2018

Dit jaar kan niemand de moderne digitale marketing wetten nog negeren. ‘Marketing has become the product’: niet het product zelf, maar het managen van de customer touchpoints is de succes factor geworden. Dit vraagt om nieuwe inzichten en andere competenties binnen organisaties. Hierbij de 11 marketingtrends van 2018.

Publicaties
Presentatie 'Artificial Intelligence in de Sport'
19 januari, 2018

Presentatie 'Artificial Intelligence in de Sport'

In 2020 hebben we meer spraakconversie met de computer dan met onze eigen partner. Het is zomaar een greep uit de ontwikkelingen rondom ML en AL. Volgens Peter Sprenger gaan de marketing intelligenten het winnen van de marketing krachtpatsers.

Publicaties
Presentatie 'Van compliance naar business opportunity'
15 december, 2017

Presentatie 'Van compliance naar business opportunity'

De technologische innovatie is vrijwel niet meer bij te houden en er is steeds meer data te verzamelen van klanten. Dit leidt tot bezorgdheid bij klanten. Daarom is het belangrijk om open en transparant te zijn als organisatie, wat ook diverse voordelen kan bieden voor een organisatie.

Publicaties
Presentatie 'Het digitale universum van de sport'
03 november, 2017

Presentatie 'Het digitale universum van de sport'

De presentatie ‘Het digitale universum van de sport’ is gegeven door Peter Sprenger in oktober 2017 en gaat in op de digitale trends en ontwikkelingen binnen de sportwereld. Er wordt verteld hoe onze sportconsumptie in de loop der jaren verandert en wie de digitale sportfan van tegenwoordig is.

Publicaties
Gamescom 2017 biedt een blik op de toekomst
28 augustus, 2017

Gamescom 2017 biedt een blik op de toekomst

Gaming is niet alleen een snelgroeiende wereldwijde entertainment markt, de ontwikkeling van gaming technologie heeft ook grote invloed op andere sectoren. De invloed van gaming technologie breidt zich razendsnel uit naar de marketingwereld. Gamescom biedt een blik op de toekomst.

Publicaties
Update van MartTech 2017 in San Francisco
29 april, 2017

Update van MartTech 2017 in San Francisco

De MarTech conferentie in San Francisco is wereldwijd het meest toonaangevende congres op het terrein van marketing & technologie. Van 9 tot 11 mei bezochten we met het Techonomy team de MarTech conferentie. Bekijk in de video's onze highlights en learnings.

Publicaties
Waarom Facebook een economische superpower wordt
14 juni, 2016

Waarom Facebook een economische superpower wordt

We wisten het al – de wereld is mobiel geworden – maar het is goed dit nog even bevestigd te krijgen. Met misschien wel de meest magische getallen van het sociale netwerk: 1,65 miljard gebruikers waarvan er dagelijks meer dan 1 miljard inloggen. Facebook is een economische superpower.

Publicaties
10 nieuwe regels voor innovatieve marketing
22 april, 2016

10 nieuwe regels voor innovatieve marketing

Nieuwe ontwikkelingen in de technologie hebben een hele nieuwe dimensie gegeven aan wat er mogelijk is. Er wordt zelfs gesproken over disruptivemarketing. Begrippen als engagement, content, big data en realtime zijn inmiddels reguliere begrippen voor de topmarketeer.

Publicaties
Update van MarTech 2016 in San Francisco
08 april, 2016

Update van MarTech 2016 in San Francisco

De MarTech conferentie in San Francisco is wereldwijd het meest toonaangevende congres op het terrein van marketing & technologie. Op 21 en 22 maart bezochten we met het Techonomy team de MarTech conferentie. Bekijk in de video's onze highlights en learnings.

Branches waarin we werken: