Oriflame

Oriflame blijft ondanks de crisistijd communiceren met haar achterban: een digitale opleiding, volledig vanuit huis. Daarmee heeft Oriflame een duurzame relatie en continue communicatieflow met haar achterban weten te realiseren in deze periode waarin geen fysieke events plaatsvinden.

Hoe Oriflame met een online educatief programma ruim 1.300 leads heeft geworven

In crisistijd is snelheid en aanpassingsvermogen geen leuk extraatje, maar bittere noodzaak. Er is veel stil komen te leggen en we komen alleen nog voor de hoog noodzakelijke bezigheden buiten. Veel bedrijven zitten daardoor met de handen in het haar. De tijd om bij de pakken neer te zitten, is er niet. Daarom ontwikkelde we samen met Oriflame een interactief, digitaal en bovenal educatief programma om in contact te komen met nieuwe en potentiele business partners: Het Social Media & Marketing Skills Programma.

Over Oriflame

Al meer dan 50 jaar geeft Oriflame mensen de kracht om hun leven te veranderen door hoogwaardige beautyproducten, geïnspireerd door de natuur en gebaseerd op Zweedse wetenschap, te adviseren en verkopen. Oriflame is Europa’s grootste beautybedrijf in directe verkoop, met een wereldwijde community van meer dan 3 miljoen onafhankelijke adviseuses.

Deze aangesloten adviseuses, genaamd business partners, hebben de afgelopen jaren de markt zien verschuiven van een offline georiënteerde wereld waar word-of-mouth het belangrijkste goed was naar een meer online georiënteerde consumentenmaatschappij. De nieuwste ontwikkelen op het gebied van marketing, social media en communicatie stuwen de businesspartners richting een online ontwikkelingsroute. Ontwikkelen ze niet mee, dan missen ze de aansluiting met de consumenten.

Over Oriflame
De geboorte van het Social Media & Marketing Skills Programma

De geboorte van het Social Media & Marketing Skills Programma

En dus hebben Oriflame en Techonomy de handen ineengeslagen om alle (potentiële) businesspartners en geïnteresseerde ondernemers deze ontwikkelroute te bieden. Dat er op dit moment geen fysieke evenementen, lesdagen of meetings kunnen plaatsvinden, betekent natuurlijk niet dat er digitaal niet volop mogelijkheden zijn om dit te organiseren. Samen met Oriflame zijn we vliegensvlug aan de slag gegaan met een creatief, digitaal project en ontwikkelden we het online educatieplatform genaamd: ‘Het Social Media & Marketing Skills Programma’.

Het opleidingsprogramma

Het totale programma bestaat uit een bundeling van live én on demand colleges en interactieve huiswerkopdrachten. De deelnemers worden hiermee opgeleid om online succesvol te zijn. De onderwerpen die aan bod komen liggen in het verlengde van social media, marketing, sales en ondernemerschap. Naast inhoudelijke colleges over digitaal ondernemerschap worden er ook producttrainingen verzorgd door de Oriflame experts.

Naast het opzetten van het Oriflame Academy platform, draagt Techonomy ook inhoudelijk bij aan het project. Verschillende docenten spelen een rol tijdens het opleidingsprogramma met colleges en verschillende praktische tips op het gebied van marketing en ondernemerschap worden geboden.

Het digitale opleidingsprogramma wordt natuurlijk wel even in een creatief jasje gestoken. Geen klassieke colleges waarbij één docent het woord neemt en de rest luistert, maar veel interactie met voorbeelden, video’s en de mogelijkheid om vragen te stellen. Via een chat of door letterlijk via de webcam met de docent te praten.

Hoe werkt het?

Erg eenvoudig. Deelnemers kunnen inloggen met hun eigen inloggegevens en komen dan direct in de digitale leeromgeving terecht. Daar hebben de cursisten niet alleen de mogelijkheid om live colleges te volgen, maar kunnen ze de lessen ook on demand terugkijken. Komt het live moment even niet uit? Dan kan het college op een later moment alsnog worden bekeken. Daarnaast biedt de digitale leeromgeving ook huiswerkopdrachten, antwoordformulieren en een agendafunctie. Tevens kunnen deelnemers hun vragen stellen aan de docenten, wanneer ze even vastlopen. Een digitale school, maar dan thuis!

Hoe werkt het?

Prachtige resultaten

We zijn trots op het project dat we in samenwerking met Oriflame van A tot Z hebben bedacht, opgezet en uitgevoerd. Met het Social Media & Marketing Skills Programma hebben we een uniek concept weten te creëren waarmee Oriflame van waarde is voor hun achterban en waarmee ze veel nieuwe potentiële business partners hebben leren keren. Naast de ontwikkeling van het activatie platform en de digital leeromgeving, het bedenken van het strategisch concept en het verzorgen van de colleges, verzorgden we ook de campaigning. Met de juiste marketingcampagnes zorgden we ervoor dat we een groot deelnemersveld hebben weten te werven. In totaal hebben er ruim 1.300 cursisten deelgenomen aan het programma.

Naar aanleiding van het online educatieprogramma heeft Oriflame een duurzame relatie en continue communicatieflow met haar achterban weten te realiseren in deze periode waarin geen fysieke events plaatsvinden. Daarnaast draagt het programma bij aan de kennisontwikkeling van de totale breedte van de Oriflame organisatie.

Onze dienstverlening op een rijtje

✔ Uitwerking strategisch concept
✔ Ontwikkeling wervingswebsite
✔ Inrichting digitale leeromgeving
✔ Productie en distributie van live- & on demand colleges
✔ Opstellen en uitwerken volledige inhoudelijke programma
✔ Inhoudelijke expert docent bijdrage
✔ Werving van ruim 1.300 deelnemers middels gerichte marketingcampagnes

Branches waarin we werken: